حزب‌الله عامل اصلی انفجارهای بیروت!؟ الحدث می‌گوید انفجار در محل انبار اسلحه حزب‌الله بوده است

مدیر کل گمرک لبنان اظهار داشت که ماده منفجره حاوی نیترات بسیار است و این نوع انفجار نشانگر وزن بسیار بالای این مواد در منطقه حادثه  بوده است .

به گزارش خبرگزاریهای العربیه و الحدث گزارشهای  اولیه  نشان می داد که انفجاری که روز سه‌شنبه بیروت را لرزاند در انبار اسلحه حزب‌الله در بندر بیروت رخ داده است.

عباس ابراهیم ، مدیرکل امنیت عمومی لبنان اظهار داشت که این انفجار بزرگ ناشی از مواد “مصادره شده وقابل  انفجار بوده است .

ابراهیم با تأکید بر این موضوع که میتوایست منتظر نتیجه تحقیقات بود  اظهار داشت : “به نظر می رسد سالهاست که این  انبار مواد مصادره شده وجود دارد که قابلیت شدید برای انفجار داشته است.”

این انفجار ساعت شش بعدازظهر رخ داد و پایتخت را به طور کامل لرزاند و همه محلات آن را تحت تأثیر قرار داد . شیشه ها  در تعداد زیادی از ساختمانها ، مغازه ها  و اتومبیل ها  شکست . مردم در جزیره قبرس ، در نزدیکی لبنان نیز این انفجار را شنیدند.

وزیر کشور لبنان در بیانیه ای که توسط دفتر وی صادر شده است گفته :”  باید در انتظار تحقیقات برای تعیین علت انفجار بود ، اما افزود که اطلاعات اولیه حاکی از انفجار مواد با قابلیت انفجاری بالا  است”.

مدیر کل گمرک لبنان اظهار داشت که ماده منفجره حاوی نیترات بسیار است و این نوع انفجار نشانگر وزن بسیار بالای این مواد در منطقه حادثه  بوده است .

در حالی که تیم های کمک های اولیه  هنوز به منطقه اعزام می‌شوند  و همزمان  تیم های آتش نشانی در حال خاموش کردن آتش فراگیر در بندر هستند ،  آژانس رسانه ملی لبنان  از اظهارنظر در مورد تعداد کشته ها و مصدومان ناشی از انفجار خودداری کرد .

جورج کاتنا ، رئیس صلیب سرخ لبنان اما می گوید: ”  این حادثه صدها زخمی و  قربانیانی بر جای گذاشته است. “

این انفجار خسارت بزرگی را به بندر بیروت وارد کرد ، پنجره های یکی از ساختمانهای اصلی از بین رفته و پرونده ها از قفسه ها خارج شده و گرد و خاک  در همه جا منتشر شده است  همچنین  انبارها در منطقه  به کلی نابود شدند.

یک مقام گمرک گفت: “حداقل چهار تا پنج بخش انبار  با تمام کالاهای آنها به طور کامل نابود شد.”