آیا «کرونا ویروس» همراه بشر خواهد ماند ؟

یام به حکومت‌ها و مردم کاملا واضح است، باید تمامی این اقدامات را انجام دهید.» او افزود زدن ماسک باید به یک نماد همبستگی در سراسر جهان بدل شود

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که با وجود امیدواری قوی به کشف واکسن، ممکن است هیچ‌گاه یک درمان قطعی برای کووید- ۱۹ پیدا نشود و روند بازگشت به زندگی عادی طولانی باشد.

تاکنون بیش از ۱۸ میلیون و ۱۴۰ هزار مورد ابتلا در سراسر جهان شناسایی شده و بیش از ۶۸۸ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند. در تعدادی از کشورها که فکر می‌کردند ویروس را کنترل کرده‌اند موارد جدید و گسترده‌ای از شیوع روی داده است.

دبیرکل و مدیربخش اضطراری سازمان جهانی بهداشت از تمامی کشورهای جهان خواست تدابیر بهداشتی مثل زدن ماسک، شستشوی دست، فاصله اجتماعی و انجام تست را به شکل سختگیرانه‌ای اجرا کنند.

 تدروس_ادهانوم گفت:”پیام به حکومت‌ها و مردم کاملا واضح است، باید تمامی این اقدامات را انجام دهید.” او افزود زدن ماسک باید به یک نماد همبستگی در سراسر جهان بدل شود.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: “تعدادی از واکسن‌های تجربی اکنون به مرحله آزمایش بالینی رسیده‌اند و ما امیدواریم چندین واکسن برای جلوگیری از ابتلا تولید شود ولی در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و ممکن است هیچگاه چنین درمانی تولید نشود”.

منبع : WPR