واکنش ایالات متحده نسبت به دستگیری شخصی که ملاها ادعا می کنند در ایران خرابکاری می کرده است

در هفته های اخیر ایران شاهد آتش سوزی ها و انفجارهای پیاپی در برخی نقاط حساس خود بوده است . از سویی دیگر سامانه پادشاهی با اقبال کم نظیر در میان ایرانیان روبرو شده و مردم ایران به خصوص جوانان ایرانی تمایل زیادی به سامانه پادشاهی در ایران دارند . به نظر می رسد رژیم با اجرای سناریوهایی اینچنینی سعی در خدشه دار کردن چهره مدنی و خشونت گریز پادشاهی خواهان دارد تا بتواند بر روی اقبال عمومی آن تاثیر منفی گذاشته و آنرا یک جنبش خشونت طلب در افکار عمومی و مجامع بین المللی معرفی نماید

روز یکشنبه ، وزارت امور خارجه ایالات متحده پس از اعلام دستگیری رهبر گروهی که از سوی رژیم حاکم بر ایران متهم به  “انجام عملیات مسلحانه و خرابکارانه”  است از رژیم ایران خواست  به “معیارهای قانونی بین المللی” احترام بگذارد.

وزارت اطلاعات رژیم ایران در بیانیه ای که شنبه از تلویزیون حکومتی این رژیم پخش شد ، خبر دستگیری رهبر یک “گروه تروریستی” مستقر در ایالات متحده ، متهم به  بمب گذاری در شهر شیراز  در سال ۲۰۰۸ و برخی حملات را خنثی شده را اعلام کرد .

این وزارتخانه ادعا کرده که «جمشید شارمهد»، رهبر “گروهی” که “عملیات مسلحانه و خرابکارانه در داخل ایران را بر عهده داشت ، امروز در چنگال” نیروهای امنیتی ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم ملاها نیز با ادعای اینکه این فرد عملیاتهای تروریستی را در ایران طراحی وبوسیله گروهش اجرا می کرده ، انگشت اتهام را به سوی ایالات متحده گرفت و گفت:” ایالات متحده در حالیکه می گوید در کنار مردم ایران است عملیاتهای تروریستی علیه ایران را  در خاک خود بوسیله این اشخاص طرح ریزی می کند “.

در واکنش به این موضوع سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده  گفت: “ما اطلاعات مربوط به شارمهد  را جمع آوری کردیم.” وی افزود: “رژیم ایران تجربه طولانی در دستگیری ایرانیان و خارجی ها بر اساس اتهامات دروغین دارد”.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “ما از رژیم ایران می خواهیم که تا حد ممکن شفافیت را در این خصوص رعایت کند و به معیارهای قانونی بین المللی احترام بگذارد.”

در این بیانیه تاریخ یا محل دستگیری جمشید شارمهد ، رهبر  انجمنی موسوم به «پادشاهی »، همچنین با عنوان “گروهگ ” شناخته شده که به دنبال سرنگونی رژیم در ایران است ، روشن نشده است.

گفتنیست در هفته های اخیر ایران شاهد آتش سوزی ها و انفجارهای پیاپی در برخی نقاط حساس خود بوده است . از سویی دیگر سامانه پادشاهی با اقبال کم نظیر در میان ایرانیان روبرو شده و مردم ایران به خصوص جوانان ایرانی تمایل زیادی به سامانه پادشاهی در ایران دارند . به نظر می رسد رژیم با اجرای سناریوهایی اینچنینی سعی در خدشه دار کردن چهره مدنی و خشونت گریز پادشاهی خواهان دارد تا بتواند بر روی اقبال عمومی آن تاثیر منفی گذاشته و آنرا یک جنبش خشونت طلب در افکار عمومی و مجامع بین المللی معرفی نماید .