آیا اسرائیل آماده حمله گسترده هوایی به ایران می شود ؟

اسرائیل از آمریکا درخواست کرد تا تحویل هواپیماهای سوخت رسان را سرعت بخشد.دولت ترامپ همچنین با فروش سوخت ویژه هواپیماهای جت به ارزش ۳ میلیارد دلار به اسرائیل موافقت کرد

اسرائیل تودی در گزارشی  می نویسد :”اسرائیل به دنبال بالابردن هرچه سریعتر توان ناوگان هوایی خود در عملیات های هوایی برد بالا و تجهیز خود برای حمله احتمالی به ایران در آینده نزدیک است”

این نشریه اسرائیل روز گذشته نوشت :”  اسرائیل از آمریکا درخواست کرد تا تحویل هواپیماهای سوخت رسان را سرعت بخشد.دولت ترامپ همچنین با فروش سوخت ویژه هواپیماهای جت به ارزش ۳ میلیارد دلار به اسرائیل موافقت کرد.
اسرائیل به دنبال بالابردن هرچه سریعتر توان ناوگان هوایی خود در عملیات های هوایی برد بالا و تجهیز خود برای حمله احتمالی به ایران در آینده نزدیک است.
طبق قرارداد دولت اسرائیل قرار است تا هواپیماهای سوخت رسان kc_46 آمریکایی را ظرف مدت ۴ سال تحویل بگیرد.
اسرائیل برای سالها از هواپیما های سوخت رسان متعلق به دهه پنجاه برای سوخت رسانی به جنگنده های خود در طول عملیاتهایی با مسافت طولانی بهره برده است،اما آن هواپیما ها دیگر برای ناوگان هوایی مدرن اسرائیل کارآیی لازم را ندارند. بویژه زمانی که پای خطر بالقوه ای مثل ایران در میان باشد.
به همین منظور اسرائیل از آمریکا خواسته تا زمان تحویل هواپیما های سوخت رسان kc_45 را به دو سال کاهش داده و آنرا جلو بیاندازد.
در همین راستا، کشور آمریکا در هفته جاری با فروش ۹۹۰ میلیون لیتر سوخت مخصوص هواپیما های جت جنگی به اسرائیل موافقت کرده است. ضمنا از مقامات وزارت دفاع اسرائیل خواسته شده تا در این ارتباطات اظهار نظری نکنند”.