آیا انفجار مرکز درمانی« سینا اطهر» مرتبط با برنامه های نظامی رژیم ایران است ؟

کارشناسان میگویند که رژیم ایران بخشهایی از این فعالیتها را به مکانهایی مانند مراکز درمانی که دارای بخشهایی مانند عکس برداری و یا سی تی اسکن هستند  و می‌تواند تشعشعات رادیو اکتیو در آنها وجود داشته باشد و مسئله مشکوک تلقی نشود ، منتقل کرده است .

ساعت ۲۱ شب سه شنبه ۱۰ تیرماه  ۱۳۹۹  انفجار و آتش سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر در شمال تهران باعث جانباختن و زخمی شدن تعدادی از ایرانیان بی گناه شد. بلافاصله اخباری منتشر گردید که حاکی از حضور مامورین تشخیص وجود تشعشعات رادیو اکتیو بود . برخی از حاضرین در صحنه گفتند که این ماموران وجود این تشعشعات را تایید کرده اند اما بلافاصله رژیم ایران با حجم بالای اخبار و تکذیبیه سعی در آرام کردن افکار عمومی در ایران نمودند .

کارشناسان بسیاری میگویند که پس از سرقت صدها لوح فشرده و هزاران برگ سند از برنامه اتمی و نظامی ایران ، اسرائیل اکنون به بسیاری از نقاط فعالیت رژیم ایران در خصوص برنامه های مخفی خود دست یافته است . این کارشناسان میگویند که رژیم ایران بخشهایی از این فعالیتها را به مکانهایی مانند مراکز درمانی که دارای بخشهایی مانند عکس برداری و یا سی تی اسکن هستند  و می‌تواند تشعشعات رادیو اکتیو در آنها وجود داشته باشد و مسئله مشکوک تلقی نشود ، منتقل کرده است . در فیلمهایی که از این انفجار منتشر شده است و رژیم ایران مدعیست که انفجار حاصل از ترکیدن مخازن گاز در این مرکز درمانی بوده ، دارای جرقه ها و شراره هایی ست که بسیار بعید به نظر می رسد که این شراره ها  حاصل از انفجار کپسولهای گاز بوده باشد .

رون بن یشای ، مفسر نظامی اسرائیلی در یک مصاحبه جنجالی با کانال ۱۳ اسرائیل گفته  “رشته انفجارها و حریق‌های رازآلود رخ داده در ایران، اتفاقی نیست” و “قطعا بیشترهم خواهد شد”. او معتقد است  نبرد اسرائیل و رژیم ایران وارد «مرحله جدید و خطرناک در مقابله با برنامه اتمی جمهوری اسلامی» شده است.

آقای بن‌ یشای انفجار روز ۱۰ تیر در مرکز درمانی سینا اطهر در شمال غرب تهران را که منجر به کشته شدن ۱۹ تن شد در شمار «انفجارهای رازآلود» ایران دانسته است. او می‌گوید بر اساس مدارک برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی که «به دست موساد افتاد»، رژیم ایران پیش از این برخی فعالیت‌های هسته‌ای خود را «در موسسات غیرنظامی و در قلب مناطق مسکونی و ساختمان‌هایی در تهران انجام داده است». او بر این عقیده است  باید به این نکته توجه داشت: ” رژیم ایران  پیش تر نیز از آزمایشگاههای غیر نظامی  تبدیل شده در قلب مناطق مسکونی و اداری تهران، به عنوان مکان هایی برای ساخت اجزای تسلیحات هسته ای مانند پوسته ها  و سایر قطعات سلاح های هسته ای  استفاده کرده است. او تاکید میکند  بایگانی هسته ای ایران که اسرائیل موفق به ربودن مدارک و اسناد هسته ای رژیم ایران از آن شد  نیز در قلب یک منطقه مستقر در تهران با ظاهر یک قالیشویی  قرار داشت.

این در حالی است که غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل رژیم، پنجشنبه شب در شبکه دو تلویزیون حکومتی ایران گفت عدم رعایت ایمنی و نوع چینش کپسول‌های گاز که به طور انباشته و در کنار هم در طبقه زیرین ساختمان قرار گرفته بودند، عامل این انفجار بوده‌اند.

منبع : Ynet