استفاده از ماسک از هفته آینده در ایران اجباری شد

برای استفاده از ماسک و الزامی شدن آن وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تا نسبت به تهیه ماسک ارزان قیمت اقدام کند رژیم ایران برای پنهانکاری ابعاد فاجعه در ایران همان راهی را می رود که رژیم کمونیستی چین پیشتر آنرا پیموده است

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت رژیم ایران  در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی اعلام کرد: “از هفته آینده استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی اجباری است و به کسانی که از آن استفاده نکنند، خدمتی ارائه نخواهد شد.”

به گزارش خبرگزاریهای داخلی ایران ، حریرچی  با تاکید بر این موضوع که فعلا هیچ دارو یا مواد غذایی خاصی برای مقابله با کووید ۱۹ وجود ندارد و باید تنها استفاده از ماسک در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد : “استفاده از ماسک از ۱۵ تیر در اماکن عمومی الزامی خواهد شد. استان‌های با وضعیت قرمز باید این الزام را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.”

وی اظهار داشت: “برای استفاده از ماسک و الزامی شدن آن وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تا نسبت به تهیه ماسک ارزان قیمت اقدام کند”.

با این حال او میگوید :” مردم می‌توانند از ماسک‌هایی که در خانه تهیه می‌کنند، برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند. خانواده‌ها می‌توانند با روش‌های ساده و کاربردی نسبت به تهیه ماسک در خانه اقدام کنند.”

بر اساس آمار ادعایی وزارت بهداشت رژیم ایران ، تا کنون در این کشور ۲۲۰ هزار تن به بیماری کرونا مبتلا شده و آمار جان باختگان در این کشور به بیش از ده هزار تن رسیده است . با این حال آمار واقعی بیش از پنچ برابر آمار ادعایی رژیم ایران است . مایک پمپئو در اظهارات اخیر خود یادآور شده که رژیم ایران برای پنهانکاری ابعاد فاجعه در ایران همان راهی را می رود که رژیم کمونیستی چین پیشتر آنرا پیموده است .