دستگیری گسترده سرکردگان حشد الشعبی و بازداشت یک افسر رژیم ایران در عراق

به گزارش رویترز ، بنا بر اظهارات دو مقام دولت عراق ، نیروهای ضد تروریست ارتش این کشور شب آدینه  با یورش به مقر کتائب حزب‌الله، از گروهای مزدور شبه نظامی مورد حمایت رژیم ایران، در جنوب بغداد  شماری از اعضا و رکردگان این گروه را بازداشت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش سه سرکرده  گروه کتائب حزب‌الله در این حمله بازداشت شدند و مقادیری سلاح و مهمات از این مقر کشف شده است.

بنا بر گزارش رویترز این شدیدترین برخورد  نیروهای امنیتی عراق علیه یک گروه شبه نظامی مورد حمایت رزیم ملاها  طی سال های اخیر محسوب می شود.

پیشتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق پیشتر وعده داده بود با گروه‌‌های شبه نظامی که به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند، با جدیت برخورد خواهد کرد. وی عبور و مرور قاآنی سرکرده نیروی اهریمنی قدس را تنها با صدور روادید مجاز دانسته است .

طی هفته‌های  گذشته حداقل  پنج حمله  موشکی به حوالی  سفارت ایالات متحده ، پایگاه نظامی  و فرودگاه بین المللی بغداد انجام شد.

بر مبنای گزارش رویترز یکی از مقامات عراقی گفته  یکی از سرکردگان  بازداشت شده در مقر این شبه نظامیان، ایرانی است.در مقابل اما پایگاه خبری نورنیوز خبر بازداشت شدن یک افسرایرانی را در جریان این عملیات را تکذیب کرده است . مقام عراقی افزوده :” نیروهای یگان ضد تروریستی عراق که توسط آمریکا آموزش دیده اند، یورش به مقر کتائب حزب الله را در جنوب پایتخت انجام دادند.

 

این گزارش میگوید سه سرکرده  بازداشت شده در مقر کتائب حزب‌الله به نیروهای آمریکایی تحویل داده شدند.

ایالات متحده اما این موضوع را رد کرده و گفته که دخالتی در ایت عملیات نداشته است .

به گزارش رویترز و به نقل از مقام عراقی  دست کم ۲۰ شبه نظامی همراه این سرکردگان در مقر کتائب حزب‌الله بازداشت شدند.

گزارشها میگویند که نیروهای حشدالشعبی با راه انداختن کاروانهای مسلح تهدید کرده اند اگر این افراد آزاد نشوند دست به اقدام خواهند زد . برخی خبرها میگویند چند تن از این شبه نظامیان آزاد شده اند.