واشنگتن تایمز :«رژیم ایران همچنان به دنبال سلاح هسته ای است»

فعالیت هایی که به وضوح ممنوع هستند  ، به عنوان مثال توسعه موشک هایی که می توانند کلاهکهای هسته ای را به اهدافی در هر نقطه از کره زمین اصابت کند  به طور آشکار انجام شده است. فعالیت هایی که به طور نامشخص محدود شده اند، به طور پنهانی انجام شده است.

واشنگتن تایمز در گزارشی تحلیلی به قلم «کلیفورد دی. می» با استناد به گزارش دستگاههای اطلاعاتی ایالات بادن وورتنبرگ آلمان می‌نویسد :”بادن-وورتمبرگ یک ایالت در جنوب غربی آلمان است . مرکز آن اشتوتگارت و یکی از مراکز عالی فناوری پیشرفته جهان است. بادن-وورتمبرگ مانند سایر ایالت های آلمان آژانس اطلاعاتی خاص خود را دارد.این آژانس ، اداره امور خارجه برای حمایت از قانون اساسی ، هفته گذشته گزارشی طولانی را منتشر کرد. “

نکاتی در این گزارش با توجه به  موضوعات مطرح شده از سوی بنیاد دفاع از دموکراسی ها ( FDD ) ذکر شده است .

 بنیامین وینتال میگوید : “جمهوری اسلامی ، که سالها اصرار دارد که تحقیقات هسته ای این رژیم  منحصراً برای مقاصد صلح آمیز است ، عوامل اعزامی در بادن وورتنبرگ دارد .

مأموریت آنها به دست آوردن “محصولات و اطلاعات  ” لازم “برای تکمیل زرادخانه های موجود ، تکمیل کاربرد و بازده سلاح های آنها و توسعه سیستم های جدید تسلیحاتی” است .

موضوعات فاش شده  برای آمریکایی ها و البته اروپایی ها که تمایل زیادی  به رژیم ملاها دارند می تواند نسبت به اظهارات رژیم ایران شک و تردیدهای عمیقی ایجاد کند. در اوایل ماه جاری ، آژانس بین المللی انرژی هسته ای گزارشی را منتشر کرد که نشان می داد حاکمان ایران با نقض تعهدات قانونی خود طبق معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) ، مانع از بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی  هسته ای  شده اند. مدارک میگویند  مواد هسته ای و شواهدی از ادامه کار روی سلاح های هسته ای وجود دارد .

روز آدینه  ، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای  قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن از رژیم ایران  خواسته شده که “دسترسی سریع” به سایتهای مظنون که تحقیقات تسلیحات هسته ای در گذشته داشته اند را فراهم کند.در مقابل  جمهوری اسلامی در واکنش به این قطعنامه آن را “غیر سازنده و ناامیدکننده” توصیف کرده است .

گفتنی است که NPT کاملاً جدا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است ، توافقی که پرزیدنت اوباما – با وجود عدم پذیرش کنگره – با حاکمان ایران در سال ۲۰۱۵ منعقد کرد. برجام به گونه ای طراحی نشده است که برای همیشه  فعالیت های مخرب رژیم ایران را خاموش کند. برنامه تسلیحات هسته ای – فقط برای چند سال مواردی را ممنوع می کند در عوض ، جمهوری اسلامی صدها میلیارد دلار دریافت کرد.

پرزیدنت ترامپ و مشاورانش برجام  منتفی دانسته  و ایالات متحده  از سال ۲۰۱۸ از این معاهده خارج شد . اما حاکمان ایران همچنان در کنار فرانسه ، انگلیس ، آلمان (E3) ، روسیه و چین در توافق بودند. این بدان معنی است که تهران همچنان می بایست به تعهدات تحت برجام پایبند بماند. در واکنش به نقض تعهدات رژیم ایران  ، رهبران تروئیکای اروپایی اکثراً چشم پوشی کرده اند و از سوی دیگر به نظر می رسد رهبران روسیه و چین از تحمل غرب لذت می برند.

حاکمان ایران همچنین برای حفظ اطلاعات در مورد توسعه سلاح ها ، بایگانی هسته ای را احداث نموده اند  و یک سازمان مخفی ایجاد کرده اند.

به عبارت دیگر ، ما اکنون شواهد گسترده ای داریم که برنامه توسعه سلاح های هسته ای که حاکمان ایران به طور مداوم آن را انکار می کنند ، همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد.

فعالیت هایی که به وضوح ممنوع هستند  ، به عنوان مثال توسعه موشک هایی که می توانند کلاهکهای هسته ای را به اهدافی در هر نقطه از کره زمین اصابت کند  به طور آشکار انجام شده است. فعالیت هایی که به طور نامشخص محدود شده اند، به طور پنهانی انجام شده است.

منبع :واشنگتن تایمز