رژیم ایران برای مقابله با ایالات متحده آماده می شود؟

به نوشته آروتز شوا به نظر می رسد رژیم ملاها در ایران با ساخت ماکت ناو هواپیما بر کلاس تیمیتز در حال چنگ و دندان نشان دادن به نیروهای مستقر ایالات متحده در خلیج فارس هستند. این میتواند نوعی تهدید برای ایالات متحده در صورت تمدید تحریمهای تسلیحاتی رژیم ملاها محسوب شود .

آروتز شوا مینویسد:”به نظر می رسد جمهوری اسلامی ساخت یک ناوهواپیما بر را برای تمرین یک آتش مستقیم در سواحل جنوبی خود در پیش گرفته است .

آسوشیتدپرس روز سه شنبه گزارش داد ، از آنجا که تنش ها بین ایران و ایالات متحده همچنان زیاد است ، به نظر می رسد که جمهوری اسلامی آمریکا یک مدل جدید ناو هواپیما بر  را در ساحل جنوبی خود برای برای تمرین آتش مستقیم ساخته است .

به گزارش آسوشیتدپرس بر اساس مشاهده عکسهای ماهوارهای ، این ماکت شباهت به ناو هواپیما بر کلاس Nimitz دارد که نیروی دریایی ایالات متحده به طور مرتب از تنگه هرمز ، گذرگاهی که ۲۰٪ از کل نفت جهان از آن عبور می کند ، به وسیله آن وارد خلیج فارس می شود.

در حالی که این موضوع هنوز از سوی مقامات رژیم ایران مورد تأیید قرار نگرفته است ، ظهور ماکت در شهر بندرعباس حاکی از آن است که سپاه پاسداران ایران در حال آماده سازی اجرای سناریویی مسخره مانند آن چیزی است  که در سال ۲۰۱۵ انجام داد.

در همین حال رژیم  ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که مردی را که به جرم فاش کردن جزییات  تردد قاسم سلیمانی ، که ایالات متحده در ژانویه وی را با یک  هواپیماهای بدون سرنشین در بغداد شکار کرده بود ، اعدام خواهد کرد.

این اقدام به دنبال ادامه تنش ها بین ایالات متحده و ایران است. نیروی دریایی ایالات متحده اخیراً هشدارهایی به دریانوردان در خلیج فارس داده است که اگر در فاصله ۱۰۰ متری از کشتی های جنگی آمریکا تحرکاتی انجام دهند و  یا اینکه “به عنوان یک تهدید تفسیر شوند” ، تحت اقدامات دفاعی قانونی قرار خواهند گرفت.

در حالی که در این اطلاعیه هیچ اشاره ای به رژیم ایران نشده است ، این تهدید پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در ماه گذشته مبنی بر نابود ساختن هر کشتی ایرانی که موجب مزاحمت برای کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده  را فراهم میآورند ، را پیگیری میکند.

هشدار ترامپ در پی برخورد پرتنش بین کشتی های آمریکایی و ایرانی در خلیج فارس بود.

ارتش آمریکا در آن زمان گفت که ۱۱ شناور دریایی سپاه پاسداران  نزدیک به ناوهای نیروی دریایی ایالات متحده   در خلیج فارس شدند و این حرکات را “خطرناک و تحریک آمیز” خواند .

سپاه پاسداران ایران اذعان کرد که این حادثه رخ داده است ، اما ادعا کرد که نیروهای آمریکایی مسبب این برخورد بوده اند.

ماکت ساخته شده توسط رژیم ایران براساس عکس های ماهواره ای که توسط Maxar Technologies گرفته شده است ، دارای ۱۶ مدل جت جنگنده در عرشه آن است. به نظر می رسد این کشتی حدود ۲۰۰ متر (۶۵۰ فوت) طول و ۵۰ متر (۱۶۰ فوت) عرض داشته باشد. Nimitz واقعی بیش از ۳۰۰ متر (۹۸۰ فوت) طول و ۷۵ متر (۲۴۵ فوت) عرض دارد.

این ناو هواپیمابر جعلی در فاصله کمی از محلی قرار دارد که سپاه در ماه مه از بیش از ۱۰۰ شناور تهاجمی کوچک جدید رونمایی کرد ، نوعی که معمولاً در برخوردهای پرتنش بین نیروهای رژیم ایران  و نیروی دریایی آمریکا از آن استفاده می کند. روی این قایق ها ، مسلسل و موشک نصب شده است .

ناوگان ۵ نیروی دریایی ایالات متحده واقع در بحرین ، که در حال گشت زنی در آبهای منطقه است ، نسبت به ساخت این ماکت واکنشی نشان نداده است.”

منبع: آروتز شوا