چهارمین نفتکش اعزامی از سوی رژیم ایران در آبهای ونزوئلا

همزمان که فاکسون در دریای کارائیب حرکت می کند ، سومین نفتکش ،با نام پتونیا ، در حال نزدیک شدن به پالایشگاه ال پالیتو است ، جایی که نخستین  کشتی با نام Fortune از روز دوشنبه در آنجا مستقر شده است

به گزارش رسانه های داخلی ایران و براساس داده های Refinitiv Eikon ، چهارمین تانکر اعزامی از سوی رژیم ایران  با نام  فاکسون ، که حامل سوخت برای ونزوئلا است ، وارد کارائیب شد و به آبهای این کشور کمونیستی درآمریکای جنوبی نزدیک میشود.

فاکسون ، چهارمین نفتکش اعزامی از سوی رژیم ایران، مانند سه نفتکش پیشین ، توسط نیروهای مسلح ونزوئلا در مسیر خود اسکورت می شود.

همزمان که فاکسون در دریای کارائیب حرکت می کند ، سومین نفتکش ،با نام پتونیا ، در حال نزدیک شدن به پالایشگاه ال پالیتو است ، جایی که نخستین  کشتی با نام Fortune از روز دوشنبه در آنجا مستقر شده است.

ایالات متحده از این تحرکات انتقاد کرده است ، زیرا هر دو کشور اوپک تحت تحریم سخت این کشور هستند. یک مقام آمریکایی در اوایل این ماه گفته بود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال ارزیابی در مورد واکنش مناسب به اعزام این محموله است و برخی منابع خبری و حکومتی به رژیم ایران در مورد این اعزام هشدار داده بودند.

کشتی پنجم و پایانی اعزام رژیم ایران  نیز از طریق اقیانوس اطلس در حال طی مسیر است تا تحت تحریم های ایالات متحده سوخت را به ونزوئلا تحویل دهد.