تایمز اسرائیل: حمله سایبری به ده‌ها وب‌سایت اسرائیلی با کلید واژه «آماده یک غافلگیری بزرگ باشید»

پایگاه خبری تایمز اسرائیل در گزارشی به نقل از اداره امنیت سایبری اسرائیل نوشت: گزارش‌هایی از حمله سایبری به ده‌ها وب‌سایت اسرائیلی دریافت کرده است.

سرویس امنیت سایبری اسرائیل نیز اعلام کرده در حال بررسی وضعیت است. تصاویری که از این حمله سایبری در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد عبارت «آماده یک غافلگیری بزرگ باشید» به زبان انگلیسی و عبری در صفحه این وب‌سایت‌ها نمایان شده است.

A video posted on Israeli websites as part of a cyberattack, May 21, 2020 (Screen grab)

به نوشته تایمز اسرائیل، هیچ شاهد و یا مدرکی که نشان دهد چه کسی پشت این حملات است در دسترس نیست. اما این تایمز اسرائیل در ادامه یادآور شد جمهوری اسلامی به دنبال انتقام جویی و حمله سایبری به اسرائیل است و شرکت‌ها و آژانس‌های امنیتی اسرائیل نیز منتظر حملات سایبری از سوی تهران و یا نیرو‌های وابسته به آن هستند.

چندی پیش در بندر شهید رجایی ایران یک حمله سازمان یافته سایبری صورت گرفته است. واشنگتن پست در گزارشی مبسوط منشاء آن را اسرائیل اعلام کرد و رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نیر در اظهاراتی تلویحا به نقش این کشور در حمله سایبری به این بندر اشاره کرد. آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائل، در این خصوص گفت «ما به استفاده از ابزار‌های مختلف نظامی و تکنیک‌های تخصصی جنگ، برای آسیب رساندن به دشمن ادامه خواهیم داد