افزایش بی‌سابقه عدم پذیرش درخواست پناهندگی ایرانیان توسط آلمان

-سازمان فدرال امور مهاجرت و پناهجویی آلمان می‌گوید تنها ۲ هزار و ۶۱۹ نفر از ایرانیان متقاضیی پناهندگی در سال ۲۰۱۸ از سوی این دولت، پاسخ مثبت دریافت کردند. -دولت آلمان قصد دارد قوانین تسریع‌کننده خروج پناهجویانی را که پاسخ منفی دریافت کرده‌اند به تصویب پارلمان این کشور برساند.

سازمان فدرال امور مهاجرت و پناهجویی کشور آلمان از عدم پذیرش تقاضای پناهندگی سه‌چهارم ایرانیان در این کشور خبر داد. این در حالیست که تقاضای پناهندگی ایرانیان به این کشور در سال ۲۰۱۸، ۲۶ درصد افزایش داشته است.

سازمان فدرال امور مهاجرت و پناهجویی کشور آلمان با انتشار گزارشی اعلام کرد که این اداره به تقاضای پناهندگی کمتر از یک‌چهارم ایرانیان متقاضای پناهندگی در سال ۲۰۱۸ پاسخ مثبت داده و این به معنای عدم پذیرش پناهندگی ۸ هزار و ۸۱۱ نفر ایرانی در این کشور است.

این آمار بی‌سابقه از کاهش پذیرش پناهندگی ایرانیان توسط آلمان در حالی منتشر شده که در سال ۲۰۱۸، ۱۱ هزار و ۴۳۰ ایرانی در این کشور تقاضای پناهندگی داده‌اند و سرنوشت هزاران تن از آنان نامشخص است.

سازمان فدرال امور مهاجرت و پناهجویی آلمان می‌گوید تنها ۲ هزار و ۶۱۹ نفر از ایرانیان متقاضی پناهندگی در سال ۲۰۱۸ از سوی این دولت، پاسخ مثبت دریافت کردند.

آنگونه که رادیو آلمان خبر داده، فراکسیون حزب چپ‌های آلمان از وزارت کشور آلمان و اداره امور مهاجرت و پناهجویی درخواست کرده که این آمار را در اختیارشان قرار دهند و این حزب پس از دریافت این آمار آن را منتشر کرده است.

بر اساس این آمار، بیش از ۵ هزار ایرانی در سال ۲۰۱۸ با رد تقاضای پناهندگی روبرو شدند که حدود ۴ هزار نفر دیگر، نیز پیش از رسیدگی به پرونده تقاضای پناهندگی، کشور آلمان را ترک یا از ارائه درخواست پناهندگی انصراف داده‌ بودند.

طبق اطلاع سازمان فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان در ماه دسامبر ۲۰۱۸، ۷۵۰ ایرانی در این کشور تقاضای پناهندگی دادند.

در سال ۲۰۱۸، ۱۱۸۴۶ ایرانی در آلمان تقاضای پناهندگی دادند که ۱۰۸۵۷ آنها تقاضای جدید است؛ این تعداد حدود ۲۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ است.

بر اساس گزارش کانون پناهندگان ایرانی در برلین، با وجود اعمال سختگیری‌های شدید نسبت به ورود به کشور آلمان، ایرانیان در رده سوم متقاضیان پناهندگی در سال ۲۰۱۸ به این کشور قرار داشتند.

دولت آلمان همچنین در صدد تصویب قوانین جدیدی برای تسریع روند اخراج پناهجویانی است که از این کشور پاسخ منفی دریافت کرده‌اند. حدود ۲۴۰ هزار نفر پناهجو که از کشورهای مختلف دنیا تقاضای پناهندگی به آلمان داده‌اند باید این کشور را ترک کنند.