یک نروژی ایرانی تبار به جرم جاسوسی برای رژیم ایران در دانمارک مقصر شناخته شد

این دادگاه اضافه کرده:" ارتباطات  آنلاین انجام شده مابین این متهم و فرد مرتبط با آژانس اطلاعاتی ایران خود گواه این مدعاست و مدرکی قابل استناد است" این فرد که هویت او از جانب دادگاه افشا نشده اقدام به گردآوری اطلاعات درمورد یک پناهنده و مخالف رژیم ایران در خاک این کشور  در بین روزهای ۲۵ تا ۲۷ سپتامبر نموده است

به نوشته دیلی میل روز آدینه دادگاهی در دانمارک مرد ۴۰ ساله ایرانی – نروژی را به جاسوسی برای رژیم ایران و همچنین همدستی در قتل یک پناهنده سیاسی ایرانی در خاک دانمارک متهم کرد.

این فرد که هویت او از جانب دادگاه افشا نشده اقدام به گردآوری اطلاعات درمورد یک پناهنده و مخالف رژیم ایران در خاک این کشور  در بین روزهای ۲۵ تا ۲۷ سپتامبر نموده است

دادگاه شهر Roskilde  واقع در غرب کپنهاگ گفت: برای ما محرز شده که این شخص اطلاعاتی را از طرف شخص مجهول الهویه دیگری به آژانس اطلاعاتی ایران منتقل کرده است.

این دادگاه اضافه کرده:” ارتباطات  آنلاین انجام شده مابین این متهم و فرد مرتبط با آژانس اطلاعاتی ایران خود گواه این مدعاست و مدرکی قابل استناد است”

Roskilde حدود ۴۰ کیلومتر ی کپنهاگ قرار دارد

به فرد متهم اطلاع داده شده که فعالیت ها او برای رژیم  ایران و در خاک دانمارک خلاف قوانین این کشور بوده و مجازاتی ۶ ساله برای  آن تعیین شده است

این فرد می بایست متوجه آن شده باشد که اقدامات او به آژانس اطلاعاتی ایران در طرح قتل این پناهنده سیاسی کمک کرده است.

این دادگاه در بیانیه ای اعلام کرد که فرد متهم در جریان دادگاه که پشت دربهای بسته برگزار شد درخواست بازبینی داده و اعلام بیگناهی نموده است.

این حکم در ارتباط با پرونده ای که درسال ۲۰۱۸ به دادگاه ارجاع شد می باشد که در طی آن پلیس دانمارک در جریان عملیاتی  فردی ایرانی را شناسایی کرده بود که در صدد قتل یک و یا دو مخالف نظام جمهوری اسلامی بوده است.

در این گزارش این افراد از گروههای تجزیه طلب اهوازی معرفی شده اند

هنوز از جانب دانمارک حق تابعیتی به فرد متهم داده نشده و انتظار می‌رود که حکم قطعی دادگاه در خصوص او تا اواخر روز جمعه صادر گردد.

منبع: دیلی میل