یوتیوب ویدئوهای مربوط به اخبار تقلب در انتخابات آمریکا را حذف می‌کند

بر اساس گزارش رویترز؛ یوتیوب روز چهارشنبه اعلام کرده است که از این پس و بر اساس بروزرسانی قوانین داخلی خود، ویدئو‌هایی که در مورد وقوع تقلب گسترده در انتخابات آمریکا (به گفته یوتیوب به دروغ) بارگذاری می شوند را حذف خواهد کرد.

این به روزرسانی، که برای محتوای بارگذاری شده از روز چهارشنبه اعمال می شود، یک روز پس از روز ۸ دسامبر که به  “بندرگاه امن” مشهور است اعمال شده است. بندرگاه امن اصطلاحی است که بر اساس آن روز ۸ دسامبر به عنوان تاریخ تایید نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده نامیده می شود.

یوتیوب گفت است که اجرای این سیاست جدید را متناسب با رویکرد خود در قبال انتخابات تاریخی ریاست جمهوری ایالات متحده آغاز کرده است.

یوتیوب که زیر‌مجموعه شرکت گوگل است بر روی تمامی ویدئوهایی که مربوط به انتخابات آمریکاست برچسب گذاری کرده و در برچسب مذکور ذکر شده است که بر اساس اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس برنده انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده نامزد حزب دموکرات یعنی جو بایدن است.

ماه گذشته، گروهی از سناتورهای دموکرات از یوتوب خواستند که محتوای حاوی اطلاعات غلط یا گمراه کننده درباره نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و انتخابات دور دوم سنا در جورجیا را حذف کند.

سخنگوی یوتیوب در پاسخ به سوالی درباره چگونگی اعمال این سیاست در انتخابات جورجیا گفت که این سیاست فقط مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است.

یوتیوب روز چهارشنبه در یک پست وبلاگی گفت که از ماه سپتامبر بیش از ۸۰۰۰ کانال و هزاران فیلم گمراه کننده مربوط به انتخابات را به دلیل نقض سیاست های موجود خود حذف کرده است.