گوگل می‌گوید هکرهای تحت حمایت رژیم ایران کارمندان و کارشناسان بهداشت جهانی را مورد حمله قرار داده اند

کارشناسان معتقدند تحت حمایت مالی رژیم  ایران است و از حداقل سال 2011 فعال بوده و عمدتا افراد و سازمانهایی را در خاورمیانه ، ایالات متحده و انگلیس هدف قرار داده است.

گوگل روز چهارشنبه گزارش داد که همچنان شاهد حملات گروهی  وابسته به رژیم ایران به نام بچه گربه ملوس بر علیه متخصصان پزشکی و بهداشتی ، از جمله کارمندان سازمان بهداشت جهانی  است.

بچه گربه ملوس ، که کارشناسان معتقدند تحت حمایت مالی رژیم  ایران است از حداقل سال ۲۰۱۱ فعال بوده و عمدتا افراد و سازمانهایی را در خاورمیانه ، ایالات متحده و انگلیس هدف قرار داده است.

آخرین گزارش از گروه تجزیه و تحلیل تهدید گوگل (TAG) در مورد کمپین های هکری و ضد اطلاعاتی تحت حمایت دولت ها می گوید: این شرکت شاهد حمله هایی بوده است که توسط بچه گربه ملوی علیه WHO و دیگران انجام شده است.

حملاتی که توسط هکرهای رژیم ایران  علیه کارمندان WHO انجام شد ، نخستین بار در اوایل آوریل توسط رویترز گزارش شد . این خبرگزاری اعلام کرده است که این حملات از دوم مارس آغاز شده و هدف آنها   دست آوردن رمز  حساب ها بوده است.

سازمان بین المللی بهداشت و درمان در آن زمان اظهار داشت که  تا جایی که میداند هیچ یک از اقدامات هکرها  موفق نبوده است. رژیم ایران اما مانند همیشه  این اتهامات را تکذیب کرد.

Google مرتباً اطلاعات مربوط به عملیات هک تحت حمایت رژم  را به اشتراک می گذارد و به مشتریانی که در این کمپین ها هدف قرار گرفته اند هشدار می دهد. تعداد هشدارهای ارسال شده در سال گذشته – این شرکت نزدیک به ۴۰،۰۰۰ هشدار ارسال کرده است – نسبت به سال گذشته ۲۵٪ کاهش یافته است . گوگل این هفته گزارش داد که فقط در ماه آوریل ۱،۷۵۵ هشدار ارسال کرده است.