گزارشی از تلفات و خسارات حمله دیشب به مواضع سپاه اهریمنی قدس در سوریه

این منطقه جاییست که سپاه اهریمنی قدس مدتهاست که در مناطق ناهموار آن ، تقریبا در 15 کیلومتری جنوب دمشق مستقر هستند. گفته شده در این عملیات هوایی یکی از سرکردگان سپاه پاسداران نیز دراتاق عملیات مشترک سپاه و حزب‌الله کشته شده است.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن شب گذشته مواضع مزدوران وابسته به رژیم ایران و همچنین انبارها و تجهیزات نیروی اهریمنی قدس در سوریه مورد حمله شش موشک قرار گرفت . دیده بان حقوق بشر سوریه از انفجارهای مهیب حکایت کرده است .

در این حمله که به اسرائیل نسبت داده شده ، هفت سرباز سوری زخمی شده اند همچنین یکی از لانچرهای موشکی پدافند هوایی سوریه و انبار تسلیحاتی متعلق به مزدوران تحت فرمان رژیم ایران نیز منهدم شده است .این در حالیست رژیم اسد هرگز تلفات مربوط به مزدوران رژیم ایران و همچنین نیروهای سپاه اهریمنی قدس را به صورت رسمی اذعان نمی کند .

رامی عبدالرحمن رئیس این مرکز به خبرگزاری فرانسه گفته است :” حداقل شش موشک اسرائیلی به چندین موقعیت متعلق به نیروهای رژیم اسد و همچنین مزدوران وابسته به رژیم ایران در جنوب دمشق اصابت کرده است ” وی از رهگیری برخی موشکهای توسط پدافند سوریه سخن میگوید و در عین حال از نا مشخص بودن تلفات واقعی و میزان خسارت به این مواضع گفته است.

حملات هوایی دقیقا چند دقیقه قبل از ساعت ده شب به وقت محلی روی داد و پانزده دقیقه به درازا کشید . ساکنان از صدای انفجارهای مهیب خبر داده اند.

یک مقام نظامی حکومت بشار اسد گفته :” این حملات توسط جنگنده های اسرائیلی که از ارتفاعات گولان برخاسته بودند انجام گرفته است”.

همچنین نظامیان سوری می گویند که این یورش موشکی انبار مهم تسلیحات متعلق به رژیم ایران را در «جبل المنه» در نزدیک «الکسوه» هدف قرار داده است .این منطقه جاییست که سپاه اهریمنی قدس مدتهاست که در مناطق ناهموار آن ، تقریبا در ۱۵ کیلومتری جنوب دمشق مستقر هستند . به گفته دو تن دیگر از مقامات نظامی ارتش اسد سایر حملات به مناطق «زکیه» و «مقیلبیه» در نزدیکی «الکسوه» که مزدوران وابسته به رژیم ملاهای ایران و تروریستهای حرب الله لبنان مستقر هستند انجام گرفته است .

گفته شده در این عملیات هوایی یکی از سرکردگان سپاه پاسداران نیز دراتاق عملیات مشترک سپاه و حزب‌الله کشته شده است.