گزارشهای رسانه های خارجی از انفجاردیشب در غرب تهران ؛ انفجار مهیب در مرکز موشکی

در پی انفجار شب گذشته در غرب تهران که گزارشگران صدا و سیمای حکومتی در ابتدا سعی در پنهان نگاه داشتن آن داشتند ، رسانه های خارجی به این موضوع پرداخته اند ؛

نیویورک تایمز در گزارشی می‌نویسد :” رسانه های دولتی گزارش دادند که انفجاری در غرب تهران در بامداد آدینه رخ داد و باعث اختلال گسترده برق در دو منطقه مسکونی شد .مکان دقیق انفجار آدینه  مشخص نیست ، اما تحلیلگران می گویند چندین مرکز نظامی و آموزشی در این منطقه وجود دارد که می تواند هدف از خرابکاری ها باشد. فابیان هینز ، یک متخصص نظامی و همکار تحقیقاتی در مرکز مطالعات منع گسترش سلاح های جیمز مارتین گفته: “دو تأسیسات زیرزمینی وجود دارد ، یک سایت مرتبط با تحقیقات مربوط به سلاح های شیمیایی و یک سایت تولیدات نظامی که شناخته شده نیست.”

العربیه نیز در گزارشی با پرداختن به این انفجار می‌نویسد :” گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار در غرب تهران و منطقه بیدگنه است. برق برخی مناطق غرب تهران قطع شد .” این خبرگزاری به نقل از ایدی کوهن که گفته می‌شود سخنگوی غیر رسمی مراکز اطلاعاتی اسرائیل است، می‌نویسد :” ایدی کوهین که بسیاری او را سخنگوی غیررسمی نهادهای اطلاعاتی اسرائیل می‎خوانند، هم از وقوع ۴ انفجار خبر داد. کوهن پیشترهم درباره حملات صورت گرفته به تاسیسات هسته‌ای نطنز خبررسانی کرده بود.”