وزیر خارجه اوکراین می گوید دلیل رژیم ایران برای ساقط کردن هواپیمای مسافربری پذیرفتنی نیست

وی در یک گفتگوی اینترنتی روز سه شنبه اظهار داشت:" از هم اکنون ، اوکراین نمی تواند با این ادعای رژیم ایران که این هواپیما به دلیل خطای انسانی به زمین خورده است، موافقت کند.

«دیمیترو کوله با» ، وزیر امور خارجه اوکراین ادعای رژیم ایران مبنی بر ساقط شدن هواپیمای اوکراینی به دلیل خطای انسانی را غیر قابل پذیرش توصیف کرد .

در آخرین گزارش از تحقیقات فنی ایران آمده است که هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی و شلیک موشک ضد هوایی این هواپیما ساقط شده است .
وی در یک گفتگوی اینترنتی روز سه شنبه اظهار داشت:” از هم اکنون ، اوکراین نمی تواند با این ادعای رژیم ایران که این هواپیما به دلیل خطای انسانی به زمین خورده است، موافقت کند.
وی میگوید : “آخرین گزارش از تحقیقات فنی ایران بیان می کند که هواپیمای اوکراینی با شلیک  یک موشک ضد هوایی ساقط شده است . این خبرتازه ای  نیست. همه ما از این موضوع اطلاع داشتیم. گام مهم رمزگشایی جعبه های سیاه است که قرار است هفته آینده در فرانسه برگزار شود”. وزیر خارجه اوکراین  گفت:” بهترین متخصصان ایالات متحده ، کانادا ، فرانسه ، بریتانیا و اوکراین در رمزگشایی آنها شرکت خواهند کرد.اما امروز می خواهم به وضوح تأکید کنم که خیلی زود است بگوییم بر اساس آنچه طرف ایرانی ادعا می کند، این هواپیما در اثر خطای انسانی ساقط شده است . ما سوالات زیادی داریم و بااقتدار ، بی طرفانه وبطور شفاف به دنبال  پاسخ ها در مورد آنچه اتفاق افتاده است هستیم. “

منبع :Unian