وال استریت ژورنال: عجله دموکراتها برای یک توافق فاجعه بار با ملاهای تهران

وال استریت ژورنال در یادداشتی می نویسد: مذاکره کنندگان غربی از دسامبر  گذشته همواره می گویند که تنها چند هفته برای احیای برجام، زمان باقی مانده است، اما می بینیم که مذاکرات همچنان ادامه دارد. از سویی گزارش شده است که اعضای مذاکره کننده ایالات متحده  به دلیل موضع نرم رابرت مالی به عنوان مذاکره ارشد  در برابر ملاها ، کناره گیری کردند.

این نشریه می افزاید :توافق ۲۰۱۵ به اندازه کافی ضعیف بود و محدودیت‌های هسته‌ای تا سال ۲۰۳۱ حذف می شود . این توافق به برنامه موشکی رژیم  ایران و فعالیت‌های بدخیم و شرارت آمیز آن نمی‌پردازد. دانش هسته ای که رژیم ایران از نقض توافق به دست آورده را اکنون نمی توان نادیده گرفت.  این فاجعه آمیز است که همه اینها در حالی اتفاق می افتد که رژیم  ایران همزمان  به گسترش ترور در منطقه و سنگ اندازی در کار بازرسان آژانس  بین المللی هسته ای ادامه می دهد. واشنگتن از انتقاد از حاکمان تهران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حذر کرده ، زیرا هراس دارد  که محکومیت  شورای حکام این سازمان باعث شود ملاها  گستاخ تر از گذشته فعالیتهای خود را ادامه دهند. اما اگر رژیم ایران به کشورهای دیگر  اجازه ندهد تا فعالیت هسته‌ای اش را به طور کامل مورد تأیید قرار دهند ، توافقی که ادعا می شود  فعالیت هسته‌ای رژیم ایران را محدود می‌کند چه سودی خواهد داشت؟

ظاهرا جمهوری اسلامی به وضوح از آخرین باری که با یک دولت از حرب دموکرات  مذاکره کرد تجربه خوبی کسب کرده، موضوعی که تیم مذاکره کننده آمریکا  از آن عبرت نگرفته است