هشدار تند ایالات متحده به شرکتها و دولتهای همکار با رژیم ایران در راه سوخت رسانی به ونزوئلا

رویترز همچنین به نقل از یک منبع اگاه میگوید  جبل الطارق به دلیل واقع شدن در مسیر این نفتکش‌ها از جمله کشورهایی است که این هشدار را دریافت کرده است. نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ونزوئلا روز آدینه ۹ خرداد به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه گذاران هشدار داد در صورتی که به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا خدمات ارائه کنند، مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

رویترز در یک خبر اختصاصی به نقل از الیوت آبرامز می نویسد :”که کارزار فشار علیه رژیم ایران و ونزوئلا تا آنجا ادامه می‌یابد که برای همه روشن شود هرگونه همکاری یا خدمات‌رسانی به رژیم ایران عواقب خطرناکی خواهد داشت. “

نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ونزوئلا روز آدینه ۹ خرداد به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه گذاران هشدار داد در صورتی که به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا خدمات ارائه کنند، مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد :” ما به شرکت های کشتیرانی در سراسر جهان ، مالکان کشتی ها، بیمه گذاران خارجی در طول مسیر بین ایران و ونزوئلا هشدار داده ایم. آبرامز تاکید کرد هشدار دیپلماتیک در این زمینه به طور خصوصی برای دولت‌ها در سراسر جهان ارسال شده است.

رویترز همچنین به نقل از یک منبع آگاه میگوید  جبل الطارق به دلیل واقع شدن در مسیر این نفتکش‌ها از جمله کشورهایی است که این هشدار را دریافت کرده است.

پیشتر روزنامه وال‌استریت جورنال  به نقل از منابع خود در ایالات متحده گزارش داد، بجز پنج نفتکش ایرانی که سوخت ایران را به ونزوئلا منتقل می‌کنند، دو نفتکش غیرایرانی نیز در همین مسیر حرکت می‌کردند اما به دنبال تهدید ایالات متحده به تحریم آنها، از ادامه حرکت به سوی ونزوئلا منصرف شدند.

الیوت آبرامز حاضر نشده است در خصوص این خبر ابراز نظری کند، اما در عین حال  گفت، من فکر نمی‌کنم که شما یک مالک کشتی، یک بیمه گذار خارجی، ناخدا و خدمه‌ای را پیدا کنید که مایل باشد در چنین معاملات در آینده مشارکت کند.وی تاکید کرد، سوخت وارداتی از ایران فقط برای چند هفته مشکل حکومت ونزوئلا را حل می‌کند.

منبع : رویترز