نگرانی کشورهای عربی از حضور بایدن در کاخ سفید

بنا بر گزارش اسرائیل هایوم در روز آدینه ، کشورهای عربی میانه رو نگران این موضوع هستند  که اگر جو بایدن ، نامزد دموکرات ها در  انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شود ، رژیم ایران قدرت بیشتری بگیرد .

این روزنامه به تعداد زیادی از مقامات در امارات متحده عربی ، بحرین ، مصر و عربستان سعودی استناد کرده که میگویند  می توان انتظار داشت بایدن  تحریم هایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده  بر رژیم حاکم بر تهران تحمیل کرده بود را لغو کند.

این گزارش با استناد به یک مقام امارات متحده عربی میگوید که تلاش بایدن برای رسیدن به یک توافق با رژیم تهران  میتواند منجر به این موضوع شود  که رژیم افراط گرای حاکم بر ایران  در مدت کوتاهی بتواند به سلاح هسته ای دست یابد .”

مقامات مصر و بحرین از این موضوع هراس دارند  که حضور بایدن در کاخ سفید بر همکاری اسرائیل و کشورهای منطقه تأثیر بگذارد ، که اکنون با توافق  عادی سازی اخیر به طور فزاینده ای پیش میرود.

با این حال ، یک مقام سعودی میگوید که پیروزی بایدن می تواند موجب  تشویق به همکاری بیشتر از طریق نگرانی هایی که در هر دو طرف نسبت به چشم انداز رفتارهای جسورانه  رژیم ایران وجود دارد  ، این جبهه را غیر مستقیم تقویت کند.

با توجه  اینکه هنوز رقابت بسیار نزدیک است ، بایدن در روز آدینه در ایالت جورجیا از ترامپ پیش افتاد  و با کسب حدود ۱۰۰۰ رأی ، بنا بر گزارش  برخی از رسانه های ایالات متحده، این ایالت را به رنگ آبی درآورد.

در صورت پیروزی  بایدن در این ایالت ، ۱۶ رأی الکترال جورجیا  می تواند او را از ۲۷۰ رأی الکترال  لازم برای کسب پیروزی عبور دهد.