نشست محرمانه کابینه امنیتی اسرائیل ؛حملات سایبری رژیم به اسرائیل چه پاسخی خواهد داشت ؟

به گزارش آکسیوس درپی حملات رژیم ملاها به تاسیسات آبی اسرائیل که حتی در قوانین جنگ نیز غیر قانونی شناخته می شود ، کابینه این کشور به طور محرمانه تشکیل جلسه داد . این رسانه می گوید :”یک حمله سایبری علیه اهداف رژیم اسلامی در ایران می‌تواند یک اقدام تلافی‌جویانه باشد. اما این امر می‌تواند به تشدید حملات سایبری میان دولت اسرائیل و فرقه تبهکار اسلامی حاکم بر ایران شده، و به سوی برخورد فیزیکی رفته، و منجر به حملاتی واقعی شود.”

«باراک راوید» گزارشگر سیاسی کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل در گزارشی به نقل از مقامات اسرائیلی آورده است که کابینه امنیتی اسرائیل روز پنج‌شنبه یک نشست محرمانه را درباره حملات سایبری فرقه تبهکاری اسلامی به زیرساخت‌ها آبی (غیرنظامی) اسرائیل که دو هفته پیش صورت گرفته، را برگزار کرده‌اند.
حال اینکه چرا این موضوع اهمیت دارد در حالیکه سایبری خسارت زیادی را به دنبال نداشت؟ مقامات تل‌آویو می‌گویند که این حمله نشان از تشدید تنش‌ها از جانب ملاها، و عبور از خط قرمز است.
شبکه خبری فاکس نیوز نیز برای نخستین بار در روز پنج‌شنبه گزارش داد که رژیم اسلامی حاکم بر تهران پشت این حملات سایبری بوده است. و بر اساس گزارش‌ها، هکرها از سرورهای واقع در ایالات متحده برای انجام این حملات سایبری به تاسیسات آبی اسرائیل استفاده کرده‌اند.
یک مقام ارشد اسرائیلی در این مورد گفته است «این یک حمله سایبری غیرمنتظره علیه تاسیسات آبی غیرنظامی بوده، که هرگونه دستورالعملی در زمان جنگ نیز مغایرت دارد. ما این را حتی از ملاها نیز انتظار نداشتیم. البته این اقدام عملی نشده است.»
اکنون، دولت اسرائیل باید تصمیم بگیرد که آیا نخست در نظر دارد به این حملات پاسخ بگوید؟ . دوم اینکه پاسخ به این حملات چگونه خواهد بود ؟ یک حمله سایبری علیه اهداف رژیم اسلامی در ایران می‌تواند یک اقدام تلافی‌جویانه باشد. اما این امر می‌تواند به تشدید حملات سایبری میان دولت اسرائیل و فرقه تبهکار اسلامی حاکم بر ایران شده، و به سوی برخورد فیزیکی رفته، و منجر به حملاتی واقعی شود.

منبع:سایت آکسیوس