نشریه صباح ترکیه:دستگیری عناصر ناکام رژیم ملاها برای ترور یک تاجر اسرائیلی در ترکیه

روزنامه صباح ترکیه در خبری فاش کرد؛رژیم ایران در انتقام ترور محسن فخری زاده ، کارشناس ارشد برنامه هسته ای نظامی رژیم ایران توسط اسرائیل  ، تاجر اسرائیلی یایر گلر را که او نیز شهروند ترکیه است، هدف قرار داده است. یکی دیگر از اهداف این طرح، به چالش کشیدن روابط ترکیه و اسرائیل بود که اخیراً گام های مثبتی در برقرار شدن مجدد آن  برداشته شده است.گروه ترور ۹ نفره سرویس اطلاعاتی  جمهوری اسلامی گام به گام گلر را در خانه و محل کار در حالی که در تور اطلاعاتی میت ترکیه بودند ، زیر نظر داشتند. اکنون اداره اطلاعات ترکیه میگوید گلر در مکانی امن است و تیم ترور اعزامی از سوی جمهوری اسلامی فروپاشیده  است  

ریاست ضد اطلاعات میت پس از آگاهی از تشکیل  هسته جاسوسی رژیم ایران، دریافت تاجر یهودی که به دلیل دستاوردهای جهانی خود در صنعت دفاعی شهرت دارد، هدف این تیم ترور است. گفته میشود این نخستین بار است که یک تیم ترور رسما از سوی جمهوری اسلامی در دام اطلاعات ترکیه افتاده است .

تیم ترور جمهوری اسلامی از انتقال یایر گلر به خانه امن بی اطلاع بود . همزمان مشخص شد مسئول استانبولی تیم ترور دارای سوابق ورود و خروج خارجی زیادی است، همچنین تلفن همراه این فرد در زمانی مکرر اطراف شرکت  این تاجر اسرائیلی در چاتالکای استانبول سیگنال داده است. پس از ارزیابی و طی این مراحل توسط  میت ترکیه، دکمه برای عملیات نهایی فشار داده شد. طی روزهای گذشته عملیاتی توسط تیم های شعبه مبارزه با جرایم سازمان یافته اداره پلیس استانبول برای دستگیری ۹ مظنون انجام شد.

مشخص شد که سرپرستی هسته جاسوسی رژیم ایران  را یاسین طاهر امام کندی  (۵۳ ساله) که در ایران بوده و ایرانی است بر عهده داشته  و  صالح مشتاق بیغوز (۴۴ ساله) مدیر ترکیه ای این هسته ترور  بوده است. هشت مظنون از جمله بیغوز به اتهامات «تشکیل و اداره گروه به منظور ارتکاب جرم»، «عضویت در سازمانی که به منظور ارتکاب جرم ایجاد شده است» و «تهدید» دستگیر و روانه زندان شدند.