رسانه آلمانی :” مردم ایران به کمک نیاز دارند، آن هم زمانی که رژیم جز مرگ و تباهی برای آنها نمی خواهد”

در حالی جنگ با کرونا تمام دنیا را درگیر خود کرده است ، سران رژیم در ایران با کمال تعجب مردم کشور را با این بیماری تنها گذاشته و به حال خود رها کرده اند. آنها می گویند اوضاع در کشور تحت کنترل است و مردم ایران می توانند به زندگی عادی روزمره خود ادامه دهند

فرانکفورتر روندشاو  در یادداشتی تحلیل چنین نوشته است:”در ماه آوریل زمانی که دنیا به شدت در گیر مبارزه با کووید ۱۹ بود رژیم ایران ناباورانه اعلام کرد که روند شیوع ویروس تحت کنترل درآمده و زندگی مردم را به حالت عادی بازگرداند.رژیم ملاها در ایران، مردم را با ویروس تنها گذاشته تا خودشان با این ویروس مرگبار دست و پنجه نرم کنند. از این رو کمک های بین المللی فوراً باید برای مردم ایران ارسال شود.”

فرانکفورتر روندشاو  در ادامه می گوید:” در حالی جنگ با کرونا تمام دنیا را درگیر خود کرده است ، سران رژیم در ایران با کمال تعجب مردم کشور را با این بیماری تنها گذاشته و به حال خود رها کرده اند. آنها می گویند اوضاع در کشور تحت کنترل است و مردم ایران می توانند به زندگی عادی روزمره خود ادامه دهند”.

فرانکفورتر روندشاو  در بندهای پایانی مقاله خود می‌نویسد: “در همین حال ، رژیم ایران در تلاش است تا ناتوانی خود در در حوزه اقتصاد را به تحریم های آمریکا ارتباط دهد و تمام ضعف خود را به سبکی شیادانه  به آن مربوط بداند. آنها در جدیدترین تاکتیک فرافکنانه خود سعی می کنند تا تمام مشکلات ناشی از بیماری کرونا را به تحریم‌ها ربط دهند تا چند صباحی بیشتر در قدرت بمانند”.

فرانکفورتر روندشاو  می گوید: “اما ایرانیان به خوبی میدانند که این تحریم ها ، مسئول فاجعه‌ی انسانی ناشی از بیماری کرونا نیست، بلکه عامل اصلی آن عدم تمایل رژیم به رفع این معضل است. آنها به خوبی می دانند که مشکلشان رژیم حاکم بر ایران است و نه آمریکا.”

فرانکفورتر روندشاو در پایان پیشنهاد می‌دهد که فشارهای بین المللی برای اجرای کمک های سریع و مستقیم علیه عواقب بیماری همه گیر کرونا و همچنین درمان رایگان و بی قید و شرط آن در ایران باید بر سازمان بهداشت جهانی و سازمان های مردم نهاد بین المللی وارد شود. مردم ایران به کمک نیاز دارند ان هم زمانی که رژیم جز مرگ و تباهی برای آنها نمی خواهد.