خبر فوری: حمله به یک نفتکش بریتانیایی در سواحل یمن

خبرگزاری «رویترز» به نقل از شرکت نفتکش‌های “استولت” گزارش داد یکی از نفتکش‌های این شرکت بریتانیایی در سواحل یمن از سوی راهزن‌ها مورد هدف تیراندازی قرار گرفته است.

این شرکت انگلیسی گفته است که ۶ راهزن با دوقایق تند رو به نفتکش نزدیک شدند که پس از شلیک هوایی گارد محافظتی نفتکش آن‌ها به سمت نفتکش شلیک کردند که با مقابله به مثل گارد پاسبانی راهزن‌ها خسته شده و فرار کردند.

براساس این گزارش کابین هدایت به صورت جزئی دچار آسیب شده، اما بار آن آسیبی ندیده است و نفتکش به مسیر خود ادامه داده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ۵ نفتکش ایرانی در راه انتقال نفت به ونزوئلا قرار دارند.

آمریکا برای فشار بیشتر بر تهران و کاراکاس و به منظور جلوگیری از فروش نفت ایران به ونزوئلا ناو جنگی به دریای کارائیب فرستاده است. بنابر این گزارش چهار ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا به همراه هواپیمای «پی ۸ پوسایدون» از اسکادران VP-26 به منطقه کارائیب اعزام شده‌اند.

فارس نام کشتی‌های جنگی آمریکا را نیز برشمرده است: کشتی جنگی «یواس‌اس دیترویت» USS Detroit (LCS-7)، کشتی جنگی یواس‌اس لاسن USS Lassen (DDG-82)، کشتی جنگی یواس‌اس پربل USS Preble (DDG-88) و کشتی جنگی یواس‌اس فاراگات USS Farragut (DDG-99) که به گفته این خبرگزاری برای «مقابله احتمالی» با نفتکش‌های ایرانی اعزام شده‌اند. نفتکش‌هایی که خبرگزاری حکومتی فارس می‌گوید «ممکن است به سمت ونزوئلا در حال حرکت باشند».

این در حالی است که ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود منابع خبری از حمله به یک کشتی در سواحل جنوبی یمن خبر داده اند.

در همین راستا مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد که امروز یکشنبه یک کشتی در سواحل جنوبی یمن مورد حمله قرار گرفت.

 

این مرکز توضیح داد که یک کشتی که هویت آن مشخص نیست ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ در ساحل بندر مکلا مشرف به خلیج عدن مورد حمله ناشناس قرار گرفت.

این مرکز انگلیسی از همه کشتی‌ها خواسته است تا در آماده باش کامل باشند و هنگام دریانوردی همه جوانب احتیاط را رعایت کنند.

این سازمان هیچگونه اطلاعات بیشتری در این باره ارائه نکرد.