اگر تحریم تسلیحات رژیم ایران تمدید نشود ، تحریمهای سازمان ملل در خصوص ایران باز خواهند گشت

تمرکز ما درحال حاضر برروی همکاری با شورای امنیت برای اجرای این تصمیم می‌باشد.اما در واقعیت این اتفاق نخواهد افتاد. ما به دنیا یادآوری میکنیم که مقامات دولت  باراک اوباما به وضوح گفتند که ایالات متحده آمریکا بصورت انفرادی این توانایی را دارد تا به راحتی تحریم ها را بازگرداند

به گزارش یک رسانه اسرائیلی وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، مایک پمپئو، روز چهارشنبه هشدار داد چنانچه شورای امنیت سازمان ملل متحد در افزایش و تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در ماه اکتبر قصور ورزد و کوتاهی کند، تحریمهای سازمان ملل علیه رژیم ایران بازخواهند گشت.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پمپئو:” تمرکز ما درحال حاضر برروی همکاری با شورای امنیت برای اجرای این تصمیم می‌باشد.اما در واقعیت این اتفاق نخواهد افتاد. ما به دنیا یادآوری میکنیم که مقامات دولت  باراک اوباما به وضوح گفتند که ایالات متحده آمریکا بصورت انفرادی این توانایی را دارد تا به راحتی تحریم ها را بازگرداند”.

تحریم تسلیحاتی و پر حرف و حدیث رژیم ایران در ماه اکتبر پایان می یابد، تحریمی که توسط شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ اعمال شد و منجر به معاهده اتمی میان ایران و قدرتهای جهانی شد،معاهده ای که بعدتر ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد.

پمپئو اخیرا متعهد شد تا با به کارگیری تمامی راهکارهای لازم در جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران خواهد کوشید، اما در این مسیر با احتمال حق وتو از جانب چین و روسیه مواجه است که تمایل آنان در ادامه روابط دیپلماتیک با رژیم ایران است

پمپئو سپس با نقل قولی از باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا و معاونش جان کری تصریح کرد،  اگر چنانچه رژیم ایران به نقض تحریم خرید تسلیحاتی مبادرت ورزد، آمریکا به اعمال تحریم های بیشتر علیه این رژیم خواهد پرداخت.

تصمیم سازمان ملل به پیشنهاد ایالات متحده مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی می تواند اقدامی در جهت متهم کردن رژیم ایران در حملات موشکی آن به تاسیسات پالایشگاهی آرامکو در عربستان سعودی باشد

اخیرا  رییس دولت ایران ،حسن روحانی،  تلاشهای آمریکا برای تمدید تحریم ها را دسیسه ای از جانب آمریکا خوانده و از شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا با آن مقابله کند.

منبع: آروتزشوا