اکنون توپ در زمین رژیم ایران است

کاظم غریب آبادی ، نماینده رژیم ایران   در آژانس بین المللی انرژی اتمی هم گفته  که این رژیم قطعنامه را رد کرده است. وی گفت: "ما این قطعنامه را به هیچ وجه قابل قبول نمی دانیم." "این قطعنامه نمی تواند هیچ مسئولیت قانونی برای جمهوری اسلامی با همکاری آژانس بین المللی انرژی هسته ای جهت اعطای دسترسی به این دو سایت ایجاد کند."

به گزارش آسوشیتدپرس ،هیئت نماینده سازمان نظارت برانرژی اتمی سازمان ملل متحد روز آدینه  قطعنامه ای را تصویب کرد و خواستار دسترسی بازرسان به سایتهایی در ایران شد که تصور می شود این کشور مواد هسته ای معرفی نشده ای  را ذخیره کرده یا از آن استفاده کرده است.

میخائیل الیانوف، سفیر روسیه در سازمان های بین المللی در وین ،در توئیتر نوشت  که کشورش و چین علیه این قطعنامه که آلمان ، فرانسه و انگلیس در جلسه هیئت مدیره آژانس انرژی هسته ای بین المللی پیشنهاد دادند ، رای داده اند.

کاظم غریب آبادی ، نماینده رژیم ایران   در آژانس بین المللی انرژی اتمی هم گفته  که این رژیم قطعنامه را رد کرده است. وی گفت: “ما این قطعنامه را به هیچ وجه قابل قبول نمی دانیم.” “این قطعنامه نمی تواند هیچ مسئولیت قانونی برای جمهوری اسلامی با همکاری آژانس بین المللی انرژی هسته ای جهت اعطای دسترسی به این دو سایت ایجاد کند.”

جکی ولکات نماینده ایالات متحده  در سازمان ملل  گفت که ایالات متحده از این قطعنامه حمایت کرده و توپ در حال حاضر در زمین  ایران است.

وی در گفتگویی با خبرنگاران گفت: “واقعیت این است که این تصمیم کاملاً مربوط به رژیم ایران است.” “آنها می توانند این کار را یک شبه حل کنند اگر آنها فقط تصمیم بگیرند که به تعهدات خود با آژانس انرژی هسته ای عمل کنند.”

در صورت عدم اجرایی شدن این  قطعنامه ، این روند می تواند از سرگیری تحریم های سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران را در پی داشته  باشد.

منبع : آسوشیتدپرس