اسرائیل پشت حملات سایبری به تاسیسات بندری و دریایی ایران

واشنگتن پست در خبری به نقل از یک مقام امنیتی که خواسته ملیت و نام او بنا بر اطلاعات حساس فاش نشود اسرائیل را پشت حملات سایبری به تاسیسات دریایی و حمل و نقل ایران معرفی کرده است  به گفته مسئولان اطلاعات و امنیت سایبری ، این حمله که طی روزها در پیرامون این هدف  به طول انجامید ، توسط عاملان اسرائیلی انجام شد که احتمالاً به عنوان تلافی برای اقدام قبلی برای نفوذ به رایانه هایی که سیستم های توزیع آب روستایی در اسرائیل را اداره می کنند ، انجام شده است.

واشنگتن پست در خبری به نقل از یک مقام امنیتی که خواسته ملیت و نام او بنا بر اطلاعات حساس فاش نشود اسرائیل را پشت حملات سایبری به تاسیسات دریایی و حمل و نقل ایران معرفی کرده است

واشنگتن پست می نویسد :

“در تاریخ ۹ ماه مه ، ترافیک و حمل و نقل در پایانه بندر موسوم به رجایی دچار توقف ناگهانی شد .رایانه هایی که جریان کشتی ها ، کامیون ها و کالاها را تنظیم می کنند همه به یکباره از کار بازایستادند که پشتیبان های گسترده ای در آبراه ها و جاده های منتهی به تاسیسات انجام می دهند.

یک روز پس از آن ، مقامات رژیم ایران اذعان کردند که یک هکر خارجی ناشناس به طور محدود کامپیوترهای این بندر را از کار انداخته است. اکنون  پس از یک هفته ، توضیحات بیشتری فاش شده : این بندر مورد هدف حمله سایبری شدیدی قرارگرفته که مقامات آمریکایی و دولت خارجی می گویند این حمله  از سوی اسرائیل صورت گرفته است.

به گفته مسئولان اطلاعات و امنیت سایبری ، این حمله که طی روزها در پیرامون این هدف  به طول انجامید ، توسط عاملان اسرائیلی انجام شد که احتمالاً به عنوان تلافی برای اقدام قبلی برای نفوذ به رایانه هایی که سیستم های توزیع آب روستایی در اسرائیل را اداره می کنند ، انجام شده است.

یک مقام امنیتی از یک  دولت خارجی  که اتفاق ۹ می را زیر نظر داشته  ، این حمله را “بسیار دقیق” خواند و گفت که خسارات به بندر ایران جدی تر از آن چیزیست که مقامات رژیم  ایران توصیف کرده اند.

این مقام ، با این شرط که هویت و وابستگی ملی او فاش نشود ، با استناد به ماهیت بسیار حساس اطلاعات ، گفت: “این اختلال به طور کامل وجود داشته است.” یک مقام آمریکایی با دسترسی به پرونده های طبقه بندی شده نیز گفت که اعتقاد بر این است که اسرائیلی ها پشت این حمله بوده اند.

واشنگتن پست به عکس های ماهواره ای استناد میکند که در ۹ مه در خیابان بزرگراه منتهی به بندر شهید رجایی ترافیک سنگینی را  نشان داده است. در عکسی که در تاریخ ۱۲ ماه مه منتشر شده است ، می توانید ده ها کشتی کانتینری را در یک منطقه منتظر پهلو گیری در ساحل مشاهده کنید.

سفارت اسرائیل به سوالات خبرگزاریها   پاسخ نداد. نیروهای دفاعی اسرائیل نیز از اظهار نظر خودداری کردند. رژیم ایران بارها دخالت در تلاش ناموفق هکری ۲۴ آوریل در شبکه های توزیع آب اسرائیل را رد کرده است.

حمله به رایانه های این بندر در ۱۰ مه توسط محمد راستاد ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، در بیانیه ای که توسط خبرگزاری ایرانی ایلنا منتشر شده این حملات سایبری را  تأیید کرده است.”

منبع : واشنگتن پست