عمیق تر شدن شکاف در تیم مذاکره کننده بایدن به دلیل مماشاتهای بی حساب رابرات مالی در مقابل ملاها

به گزارش لاورنس نورمن ،خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال در تیم مذاکره کننده آمریکا بر سر «افزایش فشار به رژیم ملاها در ایران»، اختلافات بالا گرفته و برخی مذاکره کنندگان یا تیم را ترک و یا مسئولیتهای خود را کاهش داده اند

به نوشته وال استریت و به نقل از  افراد نزدیک به مذاکرات،اختلاف در تیم مذاکره کننده ایالات متحده برای احیای برجام همزمان با رسیدن این گفتگوها به  مرحله بحرانی، بر سر سخت‌گیری بیشتر به رژیم تهران  بالا گرفته و این موضوع خود را با کناره‌گیری و کاهش مسئولیتها در تیم آمریکایی نشان میدهد.

مقامات آمریکایی در آخر هفته گذشته تأیید کردند که ریچارد نفیو، معاون مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا ، تیم را ترک کرده است. نفیو را به عنوان  معمار تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران میدانند. وی از ابتدای دسامبر از فشار بیشتر بر رژیم ایران برای تسهیل در مذاکرات حمایت کرده و بر این موضوع پافشاری بسیار داشت

دو تن دیگر از اعضای تیم، که توسط رابرت مالی، رهبری می شود، از مذاکرات کناره گیری کرده اند، زیرا آنها نیز مانند ریچارد نفیو خواهان سخت گیری بیشتر علیه رژیم  بودند.

از جمله موضوعاتی که تیم آمریکا را این چنین دچار شکاف کرده این است که گفته میشود رژیم ایران سعی در  طولانی تر کردن  مذاکرات دارد در حالی که به سرعت برنامه هسته ای خود در ایران را دنبال میکند .

بروز این اختلافات همزمان شده با افزایش حساسیتها و هشدارهای مقامات اروپایی که میگویند تنها چند هفته تا نجات برجام  به دلیل پیشرفت سریع رژیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای باقی مانده است  .