سفیر ایالات متحده در آلمان استعفا داد

نا بر اظهارات سخنگوی سفارت ایالات متحده در آلمان ،این پست به طور موقت به معاون وی رابین کوینویل  تفویض می گردد. این خبرگزاری آلمانی می گوید که گرنل دوشنبه شب استعفای خود را در دیدار با دونالد ترامپ به وی تحویل داده بود.

به گزارش هاندلزبلات ریچارد گرنل سفیر ایالات متحده در آلمان پس از دو سال از مقام خود  به عنوان سفیر استعفا داد .

هاندلزبلات می نویسد بنا بر اظهارات سخنگوی سفارت ایالات متحده در آلمان ،این پست به طور موقت به معاون وی رابین کوینویل  تفویض می گردد. این خبرگزاری آلمانی می گوید که گرنل دوشنبه شب استعفای خود را در دیدار با دونالد ترامپ به وی تحویل داده بود.

هنوز دلیل قطعی این استعفا مشخص نیست . برخی تحلیلگران این استعفا را به دلیل پیوستن ریچارد گرنل به کمپین انتخابانی دونالد ترامپ عنوان میکنند . ریچارد گرنل از معتقدین سخت به سیاست های دونالد ترامپ و از مخالفین سرسخت ملاهای حاکم بر ایران  است .

پیشتر هم اخباری مبنی بربه خدمت گماردن وی به عنوان دبیر هماهنگ کننده کاخ سفید منتشر شده بود

گرنل در ماه فوریه بدون پیش زمینه از طرف ترامپ به واشنگتن احضار شد تا به طور موقت پست هماهنگ کننده سرویس مخفی را عهده دار شود . در این میان پس از چند ماه جان راتکلیف به صورت دائمی عهده دار این پست امینتی در دولت ایالات متحده شد.

گفتنیست که دولتمردان آلمانی  به دلیل فشارهای دیپلماتیک گرنل  به دولت آلمان به دلیل رفتارهایی مغایر با سیاست آمریکا ، خواستار اخراج وی از آلمان شده بود .

منبع: هاندلزبلات