آلمان روند پذیرش پناهجویان سوری را متوقف می‌کند

یک مجله آلمانی خبر داد که دولت آلمان درخواست‌های پناهندگی جدیدی که از سوی پناهجویان سوری ارائه می‌شود را در حالت معلق نگاه داشته تا اوضاع امنیتی در سوریه را بررسی کرده و براساس آن تصمیم بگیرد.

مجله فونکه آلمان روز شنبه ۲۷ آوریل ۲۰۱۹ به نقل از وزارت کشور گزارش کرد، پاسخ به برخی از درخواست‌های پناهندگی به تعویق افتاده تا دستورالعمل‌های جدیدی در این‌باره به این وزارت ابلاغ شود.

این تغییرات جدید شامل کسانی می‌شود که خواستار نوعی از پناهندگی به نام «حمایت انسانی» یا « subsidiärer Schutz» هستند. این نوع از پناهندگی به کسانی تعلق می‌گیرد که در کشورهای‌شان خطرات جدی مرتبط با جنگ وجود دارد.

رسانه‌های نهادهای حامی پناهجویان و حقوق بشر از این موضوع که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از حمایت پناهجویان سوری دست بکشد ابراز نگرانی کردند و گفتند این موضوع می‌تواند به دامن زدن به خشونت‌ها در سوریه بیانجامد.

از سال ۲۰۱۵ که مرکل اعلام کرد پناهجویان سوری را در خاک آلمان می پذیرد، اختلافات زیادی میان سیاستمداران این کشور در این زمینه به وجود آمد. از آن زمان بیش از یک میلیون پناهجوی ایرانی، سوری، افغانی و عراقی وارد آلمان شدند و این موضوع سبب ظهور جریان سیاسی راست‌گرای افراطی جدیدی در آلمان تحت عنوان «آلترناتیوی برای آلمان» شد.