واشنگتن تایمز:جمهوری‌خواهان سلامت روانی بایدن را به چالش کشیدند

واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت: ده‌ها نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکااز جو بایدن، رئیس جمهور این کشور از حزب دموکرات  خواستار آزمون های شناختی (از جمله تست ضریب هوشی) برای اطمینان از سلامت روان بایدن شدند تا ثابت شود که او شایسته فرماندهی بر کل کشور است.

رونی جکسون، نماینده تگزاس نامه ای را به کاخ سفید ارسال نمود که توسط ۳۷ جمهوری خواه دیگر امضا شده در این باره گفت : بایدن از خود نشانه هایی از زوال عقلی  را بر اساس آنچه انجمن آلزایمر  تعریف کرده ، بروز داده  و باید آزمایشی انجام دهد تا نشان دهد که اینطور نیست.

در این نامه آمده است: مردم آمریکا باید به رئیس جمهور خود اطمینان کامل داشته باشند. آنها شایسته دانستن این هستند که او می تواند وظایف رئیس دولت و فرمانده کل قوا را انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: “نمایندگان کنگره سزاوار شفافیت کامل در مورد توانایی های ذهنی رهبر ارشد خود هستند. برای دستیابی به این هدف، از شما می‌خواهیم سریعا یک آزمون شناختی را انجام دهید“.

آقای جکسون که پیش از این در زمان پرزیدنت ترامپ به عنوان پزشک کاخ سفید خدمت می کرد، گفت که رفتار آقای بایدن مشکوک است و  او اخیراً پیتر دوسی ، خبرنگار فاکس نیوز را در یک نشست مطبوعاتی، با وجود روشن بودن میکروفون “پسر احمق خطاب کرده است.

این در حالیست که پرزیدنت  ترامپ نیز در مورد وضعیت روحی خود از سوی دموکرات ها با سوالاتی مواجه شد. او آمادگی ذهنی خود را به بوته آزمایش گذاشت و اعلام کرد که در آزمون ارزیابی شناختی مونترال (MOCA) شرکت کرده است و بدین ترتیب از سلامت خود دفاع نمود.

در این نامه، آقای جکسون و دیگر جمهوریخواهان گفته اند که جو بایدن نیز  باید مانند پرزیدنت ترامپ با شرکت در آزمون مشابه، از سلامت عقلی خود دفاع کند.