نیویورک پست: نشانه هایی روشن مبنی بر اینکه بایدن به هسته ای شدن رژیم ایران کمک میکند

به نوشته نیویورک پست مذاکره کنندگان  احیای توافق هسته ای با تهران پس از آنکه درخواست های آنها از تیم بایدن ، برای اتخاذ موضع سخت گیرانه تری علیه رژیم ایران از دید مذاکره کننده ارشد تیم خوشایند نیامد، استعفا دادند. این یک نشانه وحشتناک است. نه فقط در برابر رژیم ایران، بلکه برای تمام دیپلماسی آمریکا.

دیپلمات حرفه ای،ریچارد نفیو پس از ایفای نقش کلیدی در طراحی تحریم های اعمال شده از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ علیه رژیم ایران ، یکی از اعضای کلیدی تیمی بود که بر سر قرارداد اصلی ۲۰۱۵ مذاکره کرد، که آن تحریمها موجب شد که رژیم ایران بر سر میز مذاکره بنشیند.

اکنون او و همکارانش پس از اینکه تهران در دسامبرگذشته تقریباً تمام شروطی را که در ماه‌های گذشته بر سر آنها توافق شده بود ، برای تحت فشار قرار دادن ایالات متحده  کنار گذاشتند از تیم اخراج شده اند. مذاکره کنندگان رژیم ایران اکنون حتی حاضر نیستند  در یک اتاق با تیم ایالات متحده بنشینند، این اروپایی ها هستند باید پیام ها را میان رژیم ایران و ایالات متحده جابجا کنند.

نفیو و همکارنش خواهان اجرای جدی تحریم‌های موجود بودند و اینکه واشنگتن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تحت فشار قرار دهد تا نقض بی‌شمار وعده‌های تهران را به صراحت اعلام کند.

خواسته آنها این بود : “رژیم ایران را مجبور کنید تا بهای اهداف بد خود را بپردازد، در غیر این صورت مذاکرات را همچنان کش میدهد تا در این میان برنامه تسلیحات هسته‌ای‌اش را به سرعت پیش ببرد.”

نفیو، به عنوان  یکی از حامیان توافق ۲۰۱۵، گفته است که تحریم‌های سخت برای واداشتن رژیم ایران به مذاکره جدی در آن زمان حیاتی بود و به شدت باور دارد که هنوز هم همینطور است.

بدون شک، وزارت امور خارجه بایدن بجای هشدار و اعمال فشاربر رهبران رژیم ایران،  تا زمانی که تهران هسته ای شدن خود را اعلام نکند ، به گفتگو ادامه خواهد داد . بایدن چنان تمایلی به در نظر گرفتن جایگزین هایی برای توافق ویرانگر برجام  ندارد و  حاضر است این واقعیت را نادیده بگیرد که ملاها  تنها در حال  بازی با  زمان در مذاکرات هستند.

بنابراین  شما نباید فقط انتظار داشته باشید که این رژیم شیطانی در ایران  در زمان جو بایدن هسته ای شود، بلکه مطمئن باشید  که سایر دشمنان آمریکا تشخیص خواهند داد که دیپلماسی ایالات متحده  برای آنها نیز خطری نخواهد داشت .

به جای استراتژی “صلح از طریق قدرت”، این دولت ضعفی را پذیرفته است که به احتمال زیاد به جنگ  منجر خواهد شد .