فاکس بیزنس: مشاور امور تجاری کاخ سفید می‌گوید چین عمدا ویروس کرونا را در جهان منتشر کرد + ویدئو

پیتر ناوارو مشاور امور تجاری کاخ سفید، روز دوشنبه ۱۸ ماه مه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی«WSJ at large»، که به شبکه «Fox Business Network » وابسته است، گفت، چین عمداً اجازه شیوع بیماری کرونا در بقیه کشورهای جهان را داد اما در عین حال از پکن و شانگهای محافظت کرد.

این مقام آمریکایی گفت: «چین می‌توانست ویروس کرونا را همان اوایل در ووهان مهار کند».

اظهارات پیتر ناوارو، نشان می‌دهد که روابط آمریکا و چین ممکن است که رو به وخامت بگذارد و بازگشتی برای برقراری مجدد آن وجود نداشته باشد.

ناوارو گفت: «چین ویروس را در پشت سپر سازمان جهانی بهداشت پنهان کرد و این در شرایطی بود که پکن می‌توانست ویروس را در ووهان مهار کند

مقام آمریکایی افزود: «چین به جای مهار این بیماری در کانون اصلی،عکس آن را انجام داد. صدها هزار مبتلای بیماری از شهروندان چینی و غیر چینی را در هواپیما سوار کرد و به میلان ایتالیا، نیویورک آمریکا و جاهای دیگر جهان روانه کرد اما مانع سفر مبتلایان به پکن و شانگهای شد.

گوینده تلویزیون از ناوارو پرسید، آیا وقتی شما می‌گوید: چین با منع پروازهای داخلی و اجازه دادن به پرواز بین المللی به صورت آگاهانه در حالی که می‌دانست این ویروس چقدر خطرناک است، واقعا عمدا ویروس را منتشر کرده است؟ ناوارو در پاسخ گفت: «این یک واقعیت است که نباید در باره آن حتی بحث کرد».