سقوط یک هواپیمای باری ارتش ایران حوالی صفادشت

بنا بر گزارش‌ها از ایران یک هواپیمای باری ارتش ایران، در فرودگاه فتح، در صفادشت سقوط کرده‌‌‌است. تا کنون هفت پیکر در محل پیدا شده است.

به گزارش ایرنا سانحه ساعت ۸:۳۰ دقیق صبح دوشنبه در منطقه و شهرک مسکونی صفادشت رخ داده است. بخش صفادشت یکی از بخش‌های شهرستان ملارد است که از شمال و غرب به استان البرز می‌رسد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران می‌‌گوید هشت تیم ارزیاب، دو تیم با سگ‌های تجسس و نجات، و یک فروند هلیکوپتر به محل وقوع سانحه اعزام شده‌اند.

بنا بر گزارشی که خبرگزاری دولتی ایران منتشر کرده این هواپیمای باری از نوع بوئینگ ۷۰۷ و از بیشکک به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بود.​

این هواپیما بین هشت تا ۱۶ سرنشین داشته‌است، اما گزارش رسمی از شمار سرنشینان منتشر نشده‌است.

ارتش ایران در بیانیه‌ای گفته است هواپیمای باری ۷۰۷ حامل گوشت برای کمک در طرح مردم‌یاری، از مبدا بیشکک در قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که دچار سانحه شده‌است. به گفته ارتش جزئیات حادثه در دست بررسی است.

خبرگزاری فارس می‌گوید خلبان «به‌اشتباه» به جای فرودگاه پیام، در فرودگاه فتح فرود آمده‌است.

وب‌سایت الف گفته هواپیما از انتهای باند خارج شده، به دیواره فرودگاه و پس از آن به «شهرک مسکونی» برخورد کرده‌است.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، به خبرگزاری فارس گفته «هواپیما به خانه‌های مسکونی شهرک زیبادشت کرج برخورد کرده است» و «از ۱۶ سرنشین این پرواز تنها مهندس پرواز زنده از داخل هواپیما خارج شده است».

فارس می‌گوید «هنوز اطلاعی از سرنوشت اهالی ساختمان مسکونی در دست نیست».

هلال‌ احمر استان البرز می‌گوید تیم‌های امدادی در محل سقوط هواپیما حضور دارند و عملیات جست‌وجو در شهرک مسکونی را آغاز کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید چندى پیش نیز یک هواپیماى خطوط هوایى ایران به جاى فرودگاه پیام، اشتباها در فرودگاه فتح کرج اقدام به فرود کرده بود و اگر در آخرین لحظات متوجه اشتباه خود نمى‌شد، «فاجعه رخ می‌داد».

این گزارش تکمیل می‌شود…